نوع مقاله : مقاله پژوهشی
نویسندگان
1 استادیارمدیریت دولتی،دانشکده علوم اداری واقتصاد،دانشگاه ولی عصر(عج)،رفسنجان،ایران
2 دکتری تخصصی مدیریت دولتی،دانشگاه آزاداسلامی واحد سیرجان،سیرجان،ایران.
3 کارشناس ارشد مدیریت دولتی،دانشکده علوم اداری واقتصاد،دانشگاه ولی عصر(عج)،رفسنجان،ایران.
چکیده
کلیدواژهها
عنوان مقاله [English]
نویسندگان [English]
زمینه وهدف: با توجه به تحولات جهانی و نیازهای داخلی مجتمع صنعتی گل گهر میتواند با ایجاد بستری برای نوآوری در تمامی سطوح، بهویژه ازطریق فناوری اطلاعات، فرآیندهای مدیریتی نوین وفرهنگ سازمانی تحولگرا، به رشد پایدار و مزیت رقابتی دست یابد . لذا پژوهش حاضر به بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر نوآوری سازمانی درمجتمع صنعتی معدنی گل گهر پرداخته است.
روش شناسی: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت و روش گردآوری اطلاعات جزو پژوهشهای توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری کلیه کارکنان مجتمع صنعتی معدنی گل گهر به تعداد 120 نفر می باشد که حجم نمونه طبق جدول کرجسی و مورگان 90 نفر به صورت دردسترس انتخاب شدند. 90 پرسشنامه جمع آوری شد. برای بررسی فرضیات تحقیق و تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و استنباطی با کمک نرمافزار25 spss و از روشهای مدل معادلات ساختاری (از نرمافزار3 smart pls) استفاده گردید. جهت بررسی روایی سازهی تحقیق نیز از تحلیل عاملی تاییدی و برای آزمون فرضیات تحقیق از تحلیل مسیر استفاده شده است.
یافتهها: نتایج نشان داد ضریب مسیر بین متغیرهای فناوری اطلاعات و نوآوری سازمانی در مجتمع صنعتی معدنی گل گهر به مقدار 0.721 و آماره تی به مقدار 12.653 می باشد. بنابراین فناوری اطلاعات بر نوآوری سازمانی درمجتمع صنعتی معدنی گل گهر تاثیر معناداری دارد.
نتیجهگیری: فناوری اطلاعات با تسهیل ارتباطات، دسترسی به دانش و تحلیل دادهها، نقش بسزایی در ارتقای نوآوری سازمانی در مجتمع صنعتی معدنی گل گهر دارد. استفاده از فناوریهای نوین به بهبود فرآیندها، توسعه محصولات جدید و افزایش رقابتپذیری این مجتمع کمک میکند. در نهایت، سرمایهگذاری در فناوری اطلاعات و آموزش کارکنان در این زمینه، برای حفظ و توسعه نوآوری در گل گهر ضروری است.
کلیدواژهها [English]